UPPDRAG EVENT
Jag har anordnat ett hundratal event med olika inriktning och omfattning. Allt i från författarsamtal till heldagsseminarium, resor och dygnskryssningar. Min utmaning och drivkraft är i första hand programmet. Att skapa ett intressant innehåll som levereras på ett inspirerande och proffsigt sätt. Kontakten med talarna är väsentlig. Att vara tydlig med vad uppdraget innebär och att jobba med varje programpunkt så att den passar in i helheten. En duktig och sporrad moderator är också väldigt viktigt. Sedan kommer lokalen och förtäringen som måste planeras in i minsta detalj för att publiken ska få en härlig totalupplevelse. Och sedan följer marknadsföringen, som förstås är väsentlig för att eventet ska bli välbesökt och lönsamt. Jag har stor erfarenhet av prissättning och budgetarbete inför ett event. Ett bra grundarbete kan göra hela skillnaden!
EVENTPORTFÖLJ
ETT URVAL AV EVENT:
Årets svensk: Galakväll med prisutdelningar. 200 gäster. Kund: Fokus.
Hjärndagen: Heldag med föreläsningar med upp till 600 deltagare.
Kunskapskryssningar: Dygnskryssning till Åland med föreläsningar. Mellan 200 och 1000 deltagare.
Språkforum/Arkeologiforum/Lättlästdagen/Vetenskapsjournalistdagen: Heldag med föreläsningar med upp till 250 deltagare.
Föreläsningskvällar: kvällsarrangemang med upp till 150 deltagare.
Lunch- och kvällsföreläsningar.
Heldags guidad bussresa.
Övrigt:
Bokmässa: monter, program och försäljning
Halvdagskurser
Kunskapsresor över hela världen
Fester och mingel
Konsult till externa eventaktörer
Hjärndagen 2014. Dramatenskådespelaren Melinda Kinnaman på scenen. Foto: Urban Gyllström
REFERENSER
E B Marknad & Event har med proffsighet och finess genomfört flera lyckade event åt Fokus och FPG Media. Gemensamt för dessa har den trygga projektledningen, förmåga att förstå alla samarbetspartners och viljan att lyckas genom hela projektet varit.
Claes De Faire, fd vd FPG Media
När Eva arrangerar Språktidningens event vet jag att hon har koll på allt in i minsta detalj. Den tryggheten gör att jag kan fokusera på det som händer på scenen. Det samarbetet är oerhört värdefullt och bidrar starkt till att göra våra event till publiksuccéer.
Anders Svensson, chefredaktör Språktidningen